Meer bezoekers online leidt tot Big Data - Kan uw e-Commerce platform daar doorheen kijken? | Relevantie van een oud gediende.
We horen die term met regelmaat: "Big Data". Voor webwinkeliers was het wellicht nog even "ver van mijn bed", maar met de enorme toename in bezoekersaantallen en online verkopen is het ineens realiteit voor elke online winkelier.
De vragen "hoe blijf ik relevant voor mijn klant" en "wie is die klant" hangen immers samen met het doorgronden van die hoge aantallen.
Eenvoudige parameters zijn uiteraard de gebruikte browser, de windows versie, de OS-versie. Maar het wordt lastiger als u uw klanten functioneel wilt onderscheiden. Als u A/B-testing wilt verrichten, gebruikers sessies wilt naspelen, wilt inzoomen op "abandoned baskets".
Hier komt het zeer van pas als uw e-commerce platform u het gereedschap biedt om scherpe analyses te maken, groepen die "blijven hangen" in uw conversie strategie nogmaals te "targeten". Van uw directe online shop, van een affiliate of een business partner.
Dat vraagt een platform wat zowel met volume kan omgaan, alsook de analyse tools, de remarketing tools, de email-integratie en analytics biedt.
Een markt waarin dit volume ook zeer sterk speelt is de Amerikaanse markt door haar enorme omvang en geografische spreiding. En u denkt wellicht in een andere richting, maar de genoemde kwaliteiten zijn een samenhangend onderdeel van het IBM (jazeker) Smarter Commerce platform; een brede set tools voor inkoop processen, marketing processen, verkoop processen en service / dienstverlening. En dat platform is tegenwoordig ook in de Cloud verkrijgbaar.
U denkt wellicht dat dit een archaïsch platform is, maar niets is minder waar; IBM heeft haar smarter commerce portfolio de afgelopen jaren enorm verstrekt en gemoderniseerd. Zelfs onlangs nog werden Tealeaf en SilverPop aan de suite toegevoegd.
Zie http://www.timetoact-group.nl/ voor meer informatie. Of heeft u geen tijd voor "any salesman"?
De vragen "hoe blijf ik relevant voor mijn klant" en "wie is die klant" hangen immers samen met het doorgronden van die hoge aantallen.
Eenvoudige parameters zijn uiteraard de gebruikte browser, de windows versie, de OS-versie. Maar het wordt lastiger als u uw klanten functioneel wilt onderscheiden. Als u A/B-testing wilt verrichten, gebruikers sessies wilt naspelen, wilt inzoomen op "abandoned baskets".
Hier komt het zeer van pas als uw e-commerce platform u het gereedschap biedt om scherpe analyses te maken, groepen die "blijven hangen" in uw conversie strategie nogmaals te "targeten". Van uw directe online shop, van een affiliate of een business partner.
Dat vraagt een platform wat zowel met volume kan omgaan, alsook de analyse tools, de remarketing tools, de email-integratie en analytics biedt.
Een markt waarin dit volume ook zeer sterk speelt is de Amerikaanse markt door haar enorme omvang en geografische spreiding. En u denkt wellicht in een andere richting, maar de genoemde kwaliteiten zijn een samenhangend onderdeel van het IBM (jazeker) Smarter Commerce platform; een brede set tools voor inkoop processen, marketing processen, verkoop processen en service / dienstverlening. En dat platform is tegenwoordig ook in de Cloud verkrijgbaar.
U denkt wellicht dat dit een archaïsch platform is, maar niets is minder waar; IBM heeft haar smarter commerce portfolio de afgelopen jaren enorm verstrekt en gemoderniseerd. Zelfs onlangs nog werden Tealeaf en SilverPop aan de suite toegevoegd.
Zie http://www.timetoact-group.nl/ voor meer informatie. Of heeft u geen tijd voor "any salesman"?
Reacties