Gaat de retailer "Stuck-in-the-middle" zijn tussen online en offline?
Retail is hard op weg naar een nieuwe balans
Het zijn zware tijden voor gevestigde retailers. Waar het klassieke winkelaanbod zich onderscheidde door de aanwezigheid van artikelen in een vestiging zijn “commodity producten” nu letterlijk overal (waar internet beschikbaar is) verkrijgbaar. Door enorme prijstransparantie en nieuwe toetreders met lagere kosten is er sprake van een enorme slachting in de marges. Winstgevende online shops zijn nog op één hand te tellen. Retail is met pijnlijke schokken op weg naar een nieuwe balans. Online vaardigheden zijn cruciaal voor het (her)winnen van de klant. Hoe dan verder?
Is uw webwinkel winstgevend?
Waar komt uw concurrent vandaan?
Dan komen Zalando en Amazon met Nederlandstalige winkels online met de ondersteuning van investeerders om de markt “te kopen”. Tegelijk gaan gevestigde merken in retailland onder druk van deze invloed en de economische omstandigheden onderuit. Halfords, Free Record Shop, Harense Smid, Boekhandel de Slegte, u kent vast veel meer voorbeelden.
Hoe veel vestigingen blijven bestaan?
Minder klanten kopen immers minder producten in uw winkel. Zo kunt u die voorraden niet financieren en uw personeel getraind en beschikbaar houden met die enorm ruime openingstijden van tegenwoordig.
Verschillende retailers doen proefnemingen met aangepaste winkelconcepten, bijvoorbeeld de kijkshop met de “half online/half fysiek”-shop oplossing.
Verschillende retailers doen proefnemingen met aangepaste winkelconcepten, bijvoorbeeld de kijkshop met de “half online/half fysiek”-shop oplossing.
Hoe past uw online kanaal hierin?
Wat is daarvoor nodig? U wilt uw klanten inspireren, informeren, van passende aanbiedingen voorzien, recepten, instructies, ervaringen van anderen, en natuurlijk van gepersonaliseerde informatie en aanbiedingen.
Om uw klanten online te kunnen bedienen zoals u vroeger in het filiaal deed, met kennis, advies, aanbiedingen en klantkennis heeft u een online platform nodig wat die moderne mogelijkheden heeft. Inclusief social media, video, goede afbeeldingen, goede productdata, slimme klantregistratie, goed inzicht in werkelijke clicks, geautomatiseerde marketing per persoon.
Om uw klanten online te kunnen bedienen zoals u vroeger in het filiaal deed, met kennis, advies, aanbiedingen en klantkennis heeft u een online platform nodig wat die moderne mogelijkheden heeft. Inclusief social media, video, goede afbeeldingen, goede productdata, slimme klantregistratie, goed inzicht in werkelijke clicks, geautomatiseerde marketing per persoon.
Reacties