Volg het Mobiele gedrag van de klant: creëer meer omzet
Analyse van website bezoekers is inmiddels gemeengoed. U heeft uw webshop immers verbonden met Google Analytics of een vergelijkbaar product. Heatmaps van klikgedrag maken nog inzichtelijker waar de muis met name wordt aangeklikt.
Maar weet u ook wat de klant op een APP doet, of hoe hij uw shop mobiel gebruikt in relatie tot de locatie waar hij zich bevindt. Of ontbreekt de APP nog in uw online verkoop middelen?
U denkt ongetwijfeld over de problemen die u tegemoet ziet als u ook nog een APP moet maken. Tablets op Andriod of iOS, een myriade aan smartphones met verschillende schermgroottes etc.
Op de Smarter Commerce Summit in Monaco werden we attent gemaakt op de casus van Sky Bet, een online weddenschap platform. Met de juiste software ontwikkelden ze een APP-oplossing waarbij de problemen over "native versus generiek" zijn opgelost en de analyse over zowel APP, smartphone als WEB-client wordt verricht.
Stelt u zich eens voor wat een stap vooruit u daarmee kunt maken: klantinzicht op alle elektronische platformen.
De oplossing geeft inzicht in klikgedrag en toont na het zetten van dejuiste instellingen ook waar klanten vastlopen. Voor Sky Bet leverden kleine usability aanpassingen een conversieverhoging op van meer dan 5%!
Deze oplossing is beschikbaar in de IBM Smarter Commerce suite.
Reacties