Populaire posts van deze blog
Technologies for online effectivity: PDM, PIM, MDM, CIM, ...?
How do you choose the right tools for you online channel, for sales, marketing and corporate information sites? As usual in the IT-branche, we have a lot of abbreviations and "newest of the newest that you cannot do without". PDM (Product Data management), PIM (Product Information management), MDM (Master Data Management), CIM (Customer Information Management), CMS (Content Management System), CRM (Customer Relationship Management), you name it. So: "What do you need" or more basic "what is it"? Obviously no one answer can describe it, nor is any single answer truth for all. This short blog entry is an attempt to clarify what is the position of some of these technologies, with emphasis on the fact that it is the actual view, so December 2009. For your online experience, you need to feed actual productdata to your potential customers. ERP-vendors (like SAP and Oracle) will tell you that they have the main capture of that covered. Truth is however, that typ...
Inzichten in e-Commerce voor retailers met franchise-nemers of eigen winkels: "Positionering"
Betreft: e-Commerce sessie: “Positionering” Op 16 mei jl. verzorgde Arlande een sessie voor e-Commerce managers over het thema “Positionering”. Het thema is gebaseerd op deze vraag: “Elke organisatie heeft momenteel maximale focus op overleven, waar staat u gepositioneerd als de economie opveert? Bent u dan veroordeeld tot online prijsgevechten?” Twee sprekers van bekende retail-organisaties deelden hun ervaringen op dit gebied. Beiden bedienen de klant zowel in fysieke winkels als online, de ene met een bekende clientèle van franchise nemers, de andere met een grotere en minder bekende doelgroep vanuit eigen winkels. De lessen die de groep e-Commerce managers ter plaatse konden trekken: De wijze waarop het e-Commerce team in de organisatie verweven is, is anders per fase van volwassenheid (van aparte afdeling tot totaal geïntegreerd in Marketing, Sales en ICT). De verdienmodellen van online- en offline retail verschillen wezenlijk. Waar de klassieke fysieke retail ve...
Reacties