Bever ook online / cross-channel

Het is zo ver... Ook Bever is online (Bever.nl). Met trots wordt er over gesproken. Leuke site, maar.... ik ben niet enthousiast.

Tot recent gebruikte ik Bever als een mooi voorbeeld rond "beleving". Het is 1 van die winkels die vanuit echt gebruik, echt advies, geloofwaardig verkoopt.
In de winkel is de persoon die het product aanprijst een geloofsgenoot", een "mede avonturier". Geen verkoper zoals je ze in zoveel retailketens tegenkomt waar de laagste prijs leidt tot het armste kennisnivo of advies.

Mijn teleurstelling ligt er in, dat Bever.nl gewoon een product push site is. De site opent niet met beleving, met reisjes met berghutten, klimmen in de ardennen. Helaas. Gemiste kans..... of?

Maar goed: wel alles gratis bezorgd.

Lees er meer over in de Twinkle door hier te klikken.


Reacties

Anoniem zei…
Ik ben het helemaal met je eens. De toekomst voor een online winkel ligt daar waar een ervaring kan worden gekocht. Zo sta ik steeds weer versteld van perry Sport. Kom je in de grote winkels in de stad dan weet je exact in welke product categorie je jezelf bevindt. Op de online winkel zetten ze deze strategie niet door en worden enkel producten gepushed. Vaak waarvan de product informatie niet correct is en er maar vreemde cross- en upsells worden gemaakt. Ruimte voor verbetering zeg ik.

Populaire posts van deze blog